"Öga för öga, tand för tand!"

Jag är, som mitt bloggnamn kanske antyder, en aning intresserad av Charles Manson och hans påhitt. När jag, som så många andra gånger, surfade runt och i slöhetens tecken sökte intressant fakta om honom, kan jag återigen inte låta bli att förundras över att denna man ännu får vara vid liv. Fastän jag är intresserad av honom, betyder det inte att jag på nåt sätt finner det han har gjort acceptabelt på något sätt.
Om man mördar någon, borde man själv få "smaka sin egen medicin" så att säga. Charles Manson skulle ju ha blivit avrättad om det inte skulle ha varit för att dödsstraffet blev förbjudet. Men nu sitter han istället i livstids fängelse och sonar sitt straff på det sättet. Enligt mig är detta inte rätt. Inte rätt alls. För de saker som han gjort förtjänas inget mindre än döden. För att inte nämna vilken ekonomisk börda dessa fångar är för staten. Nej, elektriska stolen borde vara i mycket mer användning än vad den är.


Kommentarer
Postat av: Sissi

sv; tack så mycket, jo det var verkligen ett fynd :)

2010-04-15 @ 20:20:45
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Kika gärna in på min blogg / Gabriella :)

2010-04-15 @ 20:37:53
URL: http://gaabriellaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0