Kärleken måste ha en åldersgräns.

Jag blir lite äcklad när jag ser par på stan som har stor åldersskillnad. Någon måtta får det väl vara? Bara nu när jag var ute och gick i vårsolen såg jag flertalet par som hade minst fem års skillnad mellan varandra. Är det inte på något sätt fel?
Om det handlar om två eller tre år, då är det helt okej. Men när det börjar närma sig fem år och uppåt, då är det ju bara äckligt. Skulle en tioåring och en femtonåring kunna vara ihop? Nej. En femtonåring och en tjugoåring? Nej. Alldeles för stor åldersskillnad enligt mig.
När det är nästan tio års skillnad, då är det ju helt vansinnigt. En tioåring och tjugoåring eller en artonåring och en tjugoåttaåring? Nej, det känns ju inte riktigt rätt eller hur!?
Folk borde hålla sig till sin egen ålder, eller vad tycker ni?! Tanken slog mig bara när jag, som jag nämnde, var ute och promenerade och fick syn på alla dessa par i så olika åldrar.




Kommentarer
Postat av: manda

sv: haha, ja, de är lätt hänt, men vi hade ju lunch en timme mitt i den med så den är ju inte riktigt sååå lång.. men lång nog ;P



Mina föräldrar trodde att det var en fas bara, kan visserligen förstå dem då jag var 7-8år när jag vart veg.. aja, en väldans lång fas måste jag säga ;O



haha, jag tycker de är okej med 5-ca 8 år skillnad när man blir äldre, inte okej med typ 10 och 15 men 20 och 25 är okej för då är bägge vuxna.. likaså tkr jag att 21-29 är relativt okej ändå.. beror på hur personerna beter sig (:

2010-04-14 @ 18:37:14
URL: http://rundfyrklant.blogg.se/
Postat av: JONNA

tack :)

2010-04-14 @ 20:24:32
URL: http://alajonna.blogg.se/
Postat av: Diza

Jag tycker att det skulle vara ganska inramat och stelt om man bara hade människor från en viss årsgrupp att välja mellan!

Det är klart att många reagerar om det kommer ett par med så stor åldersskillnad som de på bilden och går förbi en, men kärleken är ändå blind. Om man blev kär i någon som var tio år äldre skulle man ju inte rata honom/henne bara för att han/hon var gammal, eller hur? Förresten märks det inte så stor skillnad när båda är vuxna, som manda sa. Men det är ju min åsikt :)

2010-04-14 @ 20:37:38
URL: http://dizaskold.blogg.se/
Postat av: Ronja

sv: haha skönt för dig (:

2010-04-14 @ 21:15:38
URL: http://aldrigstarknog.blogg.se/
Postat av: Belial

Oj. Jag har nog aldrig tänkt på åldersskillnad på det sättet riktigt. Var tillsammans med en 7 år äldre kille från att jag var 15 och vi höll ihop ganska många år efter det (vi är vänner numera). Min första stora kärlek var 10 år äldre och vi hade ett "förhållande" när jag var 17 (han 27) och åldersskillnaden slog mig aldrig riktigt. Det har mest varit familjen som varit oroad. Först när jag fyllt 22 hade jag för första gången någon på G i min egen ålder och nu är jag med en kille som är ett år äldre. Fördelen med att dejta äldre killar, tycker jag, är att man får någon på samma mentala nivå liksom. Tjejer brukar ju ofta vara tidigare utvecklade än killar på ett känslomässigt plan. Har haft lite komplikationer med min nuvarande som inte fanns när jag dejtade killar på runt 5-7 år äldre för hela slanten. Å andra sidan finns det fördelar med jämnåriga. På vissa plan känner man sig mer jämlik med någon som levt ungefär lika länge. Men upp till var och en tycker jag. :)

2010-04-15 @ 21:22:44
URL: http://belial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0